Anne Claeys nieuwe voorzitter N-VA Brugge

Op 14 februari 2019, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws en activiteiten

Anne Claeys werd gisterenavond door de leden van de Brugse N-VA tot nieuwe voorzitter verkozen. Voor het eerst krijgt een vrouw de voorzittershamer van de Vlaams-nationalisten in de Breydelstad in handen. “We kiezen in Brugge voor een andere weg met de inbreng van nieuwe mensen maar steeds met respect voor de kennis en ervaring van mensen die al lang actief zijn”, beklemtoonde Anne. Zij volgt Erwin Priem op, die in oktober de taak overnam van Dirk Barbier.

De 52-jarige Anne Claeys is een echte Brugse die werkt in het Brussels Hoofdstedelijk Parlement, waar ze verantwoordelijk is voor het Personeel en de FinancIën. Haar volledige verkiezingsspeech vindt u via deze link op onze website.

Voormalig gemeenteraadslid Patrick Daels is de nieuwe ondervoorzitter.

Daarnaast werden nog een 30-tal bestuursleden verkozen. Mandatarissen maken automatisch deel uit van het bestuur. Volgende week worden de overige functies - zoals secretaris, penningmeester en ledenverantwoordelijke - binnen het bestuur aangewezen.

“Ik ben ontzettend trots en dankbaar dat ik deze ploeg mag gaan leiden. We gaan keihard werken om in 2024 de eerste partij van Brugge te worden”, zegt de gedreven nieuwe voorzitter.

Martine Bruggeman, Geert Van Tieghem, Wim Decraemer, Bernard Muylle en Eliane Kessels ontbreken op de foto, zij waren om professionele of persoonlijke redenen verhinderd.

Aangehecht vindt u de speech van de nieuwe voorzitter Anne Claeys.