Vragen over kaderovereenkomst Cercle Brugge en Stad Brugge

Op 2 december 2021, over deze onderwerpen: Sport

Op de gemeenteraad van 29 en 30 november 2021 kwam fractieleider Geert Van Tieghem tussen over de kaderovereenkomst tussen de twee Brugse voetbalclubs:

We vernemen recent in de media de afgesloten ‘kaderovereenkomst tussen Cercle Brugge en stad Brugge’.  Cercle Brugge krijgt de garantie om altijd over de nodige professionele sportinfrastructuur te beschikken, ook na het verlopen van de huidige gebruiksovereenkomst van de Jan Breydelsite op 30 juni 2023.

Wat houdt dit ‘historisch akkoord’ precies in ?   Wat zijn de consequenties voor Cercle/stad/Club ?

Normaliter wijkt Cercle uit naar de site aan de Blankenbergse Steenweg, maar de Raad van State zal zich pas begin 2022 uitspreken over het ruimtelijk uitvoeringsplan.    Wat echter als dit RUP wordt vernietigd ?    Of heeft de stad een alternatieve locatie op het oog ?

Indien het nieuwe stadion van Club op de Olympiasite eerder klaar is, zal Cercle er als tussenoplossing kunnen spelen.   De stad zal het stadion huren van Club Brugge, waardoor Cercle kan huren aan de stad.    Wat als er zich bepaalde problemen voordoen tussen partijen (eigenaar/huurder/verhuurder) ?  Wie zal dan als scheidsrechter fungeren ?