Op 28 november 2016, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws en activiteiten
Pol Van Den Driessche

Het politiek bestuur van de N-VA Brugge heeft Pol Van Den Driessche aangeduid als lijstaanvoerder voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Dit gebeurde in samenspraak en nauw overleg met de nationale partijleiding. De Brugse N-VA start meteen ook met de opstelling van een ambitieus verkiezingsprogramma, de uitwerking van een stevige en positieve campagne en de zoektocht naar bijkomend politiek talent.

Op woensdagavond 23 november vergaderde de Groot-Brugse Raad, dat is het politiek bestuur van de afdeling Brugge. In nauw overleg met het Dagelijks Bestuur van de N-VA beslisten de Brugse bestuursleden en mandatarissen om Pol Van Den Driessche als lijsttrekker aan te wijzen.

Pol Van Den Driessche is dankbaar voor het vertrouwen dat hij krijgt van de partij, zowel nationaal als lokaal. “Ik kijk vol vertrouwen naar de toekomst. Samen met bestuursleden, mandatarissen, leden en veel Bruggelingen gaan we ervoor. Met een open geest, positief en gedreven. Bovenal ook met een bijzonder warm hart voor onze stad en alle mensen die er wonen, leven en werken. Binnenkort trekken we samen met de ganse ploeg de straat op, van huis tot huis.”

Nationaal N-VA ondervoorzitter en Europarlementslid Sander Loones beklemtoont het belang van Brugge voor de partij: “We willen de N-VA nog verder versterken als dé volkspartij van Vlaanderen en daarom mikken we in 2018 zeker op de centrumsteden. De voorbije maanden hadden wij met talloze mensen binnen en buiten de partij gesprekken. Dat versterkte ons in de overtuiging dat veel Bruggelingen hopen dat de N-VA straks mee aan het roer komt. Als kopman van een gedreven team is Pol de aangewezen persoon om die hoop waar te maken.”

Ook Minister-president Geert Bourgeois spreekt zijn volledige vertrouwen uit in de beslissing van de Brugse N-VA-ploeg: “Ik voel me nauw verwant met de mooiste stad van West-Vlaanderen. Ik ken er ook veel mensen en zij kijken echt uit naar onze partij om het over een andere boeg te gooien. Met deze ploeg en onze gedreven lijsttrekker zullen wij zorgen voor de verandering waar de Bruggeling recht op heeft”.

“Het huidige stadsbestuur presteert ondermaats, de Bruggelingen zijn ontgoocheld. Er is nood aan verandering in Brugge, er moet een nieuwe politieke wind waaien”, vult afdelingsvoorzitter Dirk Barbier aan. “De N-VA wil de stad mee gaan besturen, in het beste geval met Pol als burgemeester. Ons afdelingsbestuur staat klaar om de voorbereidingen te starten. We weten dat het een lange en moeilijke strijd zal worden. Wij gaan voor een inhoudelijke en stijlvolle campagne.”

Federaal parlementslid An Capoen stelt dat al in de lente van 2017 de eerste inhoudelijke N-VA-programmapunten zullen worden bekendgemaakt. In het congres in het voorjaar van 2018 wordt dan het hele programma bekendgemaakt. “We zullen de Bruggelingen concrete voorstellen aanreiken voor de volgende bestuursperiode. Intussen gaan we op zoek naar nog meer talentrijke mensen, ook om straks op onze lijst te kandideren.”

De Brugse N-VA organiseert morgenochtend, donderdag 24 november, om 10 uur een persmoment op een van de mooiste locaties van Brugge: het pleintje voor het Minnewater aan het Sashuis. U bent daar welkom.