Nijp je billen toe!

Op 16 november 2016, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws en activiteiten, Jong N-VA, Leefmilieu en wonen

N-VA Brugge vraagt dringend meer openbare toiletten!

Om de grote nood aan openbare toiletten aan te klagen wordt door de N-VA-Senioren, samen met Jong N-VA, een ludieke actie gevoerd op de Burg aan het stadhuis onder het motto ‘Nijp je billen toe!’. Deze gaat door op de ‘Wereld-toilettendag’ zaterdag 19 november 2016 om 10.30 uur.

Onze actie heeft tot doel druk te zetten op het stadsbestuur om eindelijk werk te maken met het plaatsen van meer openbare toiletten.
De seniorenadviesraad en heel wat andere organisaties ijveren reeds jaren voor meer openbare toiletten. Ook in de gemeenteraad werd er al meermaals op aangedrongen. Daar er maar geen vooruitgang merkbaar is in deze problematiek hebben de N-VA-Senioren en Jong N-VA besloten om samen deze actie op touw te zetten.

Stichter en voorzitter van de Brugse N-VA-Senioren gemeenteraadslid Hugo De Bondt: “Rolstoelgebruikers, mensen met incontinentieproblemen, ouderen en zieken hebben dringend nood aan meer openbare toiletten. Ik ken heel wat van die mensen die niet meer durven buiten komen, waardoor zij nog meer in het isolement raken.

“Deze actie komt niet uit de lucht gevallen. Het is een algemeen probleem dat al jaren wordt aangekaart. We steunen de senioren dan ook in deze actie want ook voor niet-senioren vormt dit vaak een probleem. Denk maar aan gezinnen met jongere kinderen” aldus gemeenteraadslid en Jong N-VA’er Noelia Sanchez.