N-VA Brugge op de schaatspiste

Op 21 december 2019, over deze onderwerpen: Cultuur en toerisme

De ijspiste aan het Minnewaterpark : een voorstel van N-VA Brugge in de praktijk gebracht

Vanuit N-VA Brugge zijn we tevreden dat meerdere ideeën uit ons verkiezingsprogramma van 2018  door het huidige Brugse stadsbestuur opgepikt en gerealiseerd worden.  We denken hierbij onder andere aan stil vuurwerk, dat binnenkort voor het eerst het nieuwe jaar op Brugs grondgebied feestelijk zal inzetten.  Brugge als een fleurige bloemenstad ; het zijn maar enkele van nog zoveel andere voorbeelden.   N-VA Brugge is fier en gelukkig dat ook onze voorstellen om het Kerstmarktgebeuren te herbekijken en te vernieuwen in de praktijk toegepast worden.  Het was een Brugse N-VA suggestie om het Minnewaterpark in te schakelen in het Kerstgebeuren en er onder andere een milieuvriendelijke kunstijsschaatspiste te installeren tijdens de Kerstperiode.  We zijn heel tevreden en opgetogen dat ‘onze’ schaatspiste aan het Minnewater er ligt en dat veel Bruggelingen en bezoekers er duidelijk plezier aan beleven.  Dat doet deugd.   N-VA Brugge ziet bovendien graag de positieve evolutie en vernieuwende aanpak van de Kerstmarkt op enkele andere Brugse pleinen.  Toch hebben we nog wat verbetervoorstellen.  We citeren er alvast enkele.

1) Om de kerstsfeer onafhankelijk te maken van het weer moet er een gedeeltelijke overkapping van de tafels en stoelen komen op het middenplein op de grote markt.  Net zoals dat ook nuttig kan zijn bij de drank- en eetkraampjes in het Minnewaterpark.  Bij regenweer worden kerstmarktbezoekers nu afgeschrikt ; mocht er een deel overdekte zitplaatsen zijn, kan dit de omzet van de vele kraampjes en de gezelligheid alleen maar ten goede komen.

2) De muzikale omkadering van de vernieuwde Kerstmarkt mag nog beduidend meer ‘Kerst’ klinken.

3) N-VA Brugge betreurt de desolate sfeer op de veel te kale vlakte van het Zand, zeker ook nu tijdens de Kerstperiode.  Dit kan en moet een pak beter ingevuld worden, want de plaatselijke horeca kreunt. Het Zand verdient veel beter.

Onze Brugse N-VA-gemeenteraadsleden Geert Van Tieghem, Nele Caus, Pol Van Den Driessche, Dirk Barbier, Martine Bruggeman, ons Vlaams parlementslid Maaike De Vreese en de afdelingsbestuursleden van N-VA Brugge zullen aanwezig zijn.

Namens N-VA Brugge,

Patrick Daels