N-VA Brugge blijft weg van de opening van het ‘Huis van de Bruggelingen’

Op 14 oktober 2016, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws en activiteiten, Mobiliteit en openbare werken
Huis van de Bruggeling

Op de feestelijke opening van het Huis van de Bruggeling zal zaterdag geen enkele N-VA mandataris aanwezig zijn. Dit uit protest tegen de verhuis van administratieve diensten naar de rand van de stad.

In 2016 hebben we reeds de elektronische evolutie achter de rug, ook thuiswerk wordt nu gestimuleerd. N-VA Brugge is voor een efficiëntere werking van de administratie en al zeker voor een clustering van bepaalde diensten, maar een dergelijke grootschalige centralisatie is veruit overdreven.

Bovendien worden alle diensten dus uit het centrum van Brugge weggetrokken en werkt dit Brugse stadsbestuur verder aan de verarming van het stedelijk weefsel, het leven in de stad en de drukte in de stad als woon- en leefgemeenschap.

Wie ooit al deze site heeft bezocht, weet dat deze voor oudere mensen heel moeilijk bereikbaar is. Bewoners van de randgemeenten zullen verschillende bussen nodig hebben om tot hier te kunnen komen. En in plaats van nog eens te kunnen genieten van de schitterende gebouwen en kunstwerken in de Brugse binnenstad moet de bevolking nu naar een troosteloos fort van beton, metaal en parkings.

Ook de kostprijs stoot N-VA Brugge voor de borst. Op twintig jaar zal de Brugse belastingbetaler meer dan 15 miljoen euro betalen voor de huur van deze troosteloze gebouwen. In de nota van financiën lezen we dat de verkoop van gebouwen die eigendom zijn van de stad, dit gedrocht zal helpen financieren. Dit betekent opnieuw de zoveelste verarming van het patrimonium van de stad. N-VA Brugge laakt deze vorm van onbehoorlijk bestuur en zal dus massaal afwezig zijn op de opening van deze stenen woestijn.

Ann Soete
fractieleider N-VA Brugge