Let op de ontsluiting van Sint-Pietersplan bij realiseren masterplan

Op 16 november 2021, over deze onderwerpen: Leefmilieu en wonen, Mobiliteit en openbare werken, Sport

Op de gemeenteraad van 29 en 30 november 2021 kwam fractieleider Geert Van Tieghem tussen over het Masterplan van de Sint-Pietersplas:

Onze N-VA fractie is dit punt zeer genegen.  (cfr. onze tussenkomst in de raad van 1/9/2020)  De uitbreiding van dit recreatiegebied (67 ha) biedt onze stad immense mogelijkheden, cfr. de gemaakte degelijke studieopdracht.  Kost weliswaar 60.000 €, maar deze studie zal o.i. ditmaal niet verticaal geklasseerd worden …   (de voorbije jaren zagen we reeds meermaals overbodige dure studies de revue passeren--  cfr. diverse studies Olympiasite)   Van de Sint-Pietersplas o.a. ‘het mekka van de Brugse watersport’ maken is een bijzondere sportieve uitdaging.  Een voorstel trouwens uit ons N-VA programma, u weet wel de ‘gele mosterd’ …

Vanuit onze N-VA fractie pleiten we hoe dan ook voor een snelle, maar gefaseerde aanpak.  Een aantal zaken kunnen o.i. relatief snel gerealiseerd worden, zoals het bewaakt zwemmen in de plas of het realiseren van een camping.

Dit is een mooi dossier voor Sint-Pieters en Brugge, alleen wensen wij wel onze bezorgdheid te uiten over de ontsluiting van deze site.   De verkeersdrukte zal toenemen, ook door de komst van het nieuwe woonzorgcentrum, de sociale woonwijk en de hopelijk toekomstige ontwikkelingen in het gebied langs de Blankenbergse Steenweg.   We vragen alvast aan het bestuur om ook aan de ontsluiting van deze site nu reeds de broodnodige aandacht te geven.  Heeft de stad hierin reeds een visie ?