Gezellewandeling - Denktank60+

Op 25 mei 2021, over deze onderwerpen: Denktank 60+

Nu de mooie dagen eraan komen en we allen naar buiten willen hebben onze bestuursleden van de Denktank60+ een wandeltocht uitgetekend in het teken van Guide Gezelle. Aangezien het Guido Gezellemuseum gesloten zal worden door de huidge schepen van cultuur vonden wij het nodig om een alternatief te voorzien. De totale afstand van de wandeltocht is 8 km en is vergezeld van een vragenlijst met antwoordenblad. Indien u het ingevulde antwoordenblad aan een van de bestuursleden of per mail (eric.dhiet [at] telenet.be) of per post (Burggraaf de Nieulantlaan 49, 8200 Sint-Andries)  bezorgd voor 30 september 2021, maak je kans op een leuke prijs!

Wij hopen dat u met het ganse gezin samen kan genieten van het vele moois dat Brugge buiten de toeristische driehoek te bieden heeft, met inbegrip van de mooie poëzie en
dichtkunst van onze wereldbefaamde kunstenaar van het woord Guido Gezelle. We laten u genieten van Brugge die stille, een buurt waar Guido Gezelle het grootste stuk van zijn leven heeft gewerkt en gewoond, de buurt tussen het gewone volk waar hij zijn inspiratie vond om zijn gevoelens, verdriet, zijn bewondering voor fauna en flora en blijdschap kunstig te verwoorden. Daarom tijdens uw tocht ook enkele toepasselijke gedichten die bij zijn gevoelens van dat moment hoorden. Vergeet ook vooral niet gepast schoeisel te dragen, want u gaat kennis maken met onze geplaveide straten, onze befaamde kinderkopjes zoals de kasseien hier worden genoemd en..vooral,
schoenenmakers zijn hier ver uit de buurt.

De wandelroute, begeleidende tekst, vragen en antwoordenblad kun je via deze link terugvinden: http://brugge.n-va.be/dossier/guido-gezellewandeling-denktank60