Gemeenteraad 26 mei 2020

Op 7 juni 2020, over deze onderwerpen: Nieuws van de Gemeenteraad

Ook de Brugse gemeenteraad van mei 2020 ging virtueel door via een videoconferentie.  De N-VA fractie was andermaal zeer actief.

In het coronadebat pleitte fractie Geert Van Tieghem voor meer  maatregelen om onze lokale economie een financieel hart onder de riem te stoppen.  “Maak NU ook eindelijk eens werk van een duurzaam en realistisch actieplan voor Zeebrugge”, vroeg Geert, verwijzend naar het reeds in  augustus 2017 opgestelde  N-VA relanceplan.

Voor de herinrichting van de stationsomgeving stond een VIERDE verrekening op de agenda.   “We zitten al 17 % boven het initiële budget”, merkte onze fractieleider op.   Wanneer volgt de  VIJFDE verrekening?

Naar aanleiding van een update van het betoelagingsreglement “”zwaluwen” vroeg onze fractieleider Geert Van Tieghem om meer werkte maken van het digitaliseren van alle aanvraagprocedures in onze stad, waar mogelijk.

Het verkavelingsdossier Sint-Trudostraat stond ook op de agenda.   “Blijf af van de Assebroekse Meersen”, stelde Geert onomwonden.

Sedert decennialang strijden wij voor het behoud van dit prachtige natuurgebied.

De andere tussenkomsten van fractieleider Geert Van Tieghem vinden jullie in bijlage.

N-VA vindt het positief dat Brugge er dit polyvalente muziekcentrum bij krijgt. Raadslid Martine Bruggeman uitte in een interpellatie haar bezorgdheid omwille van de locatie, het kanaaleiland. Water, jongeren en fuiven zijn een gevaarlijke combinatie. Nog niet zo lang geleden zijn jammerlijke ongevallen gebeurd na een fuif, in ander steden maar ook in Brugge. Wij willen absoluut garanties in verband met de veiligheid.

Onze bezorgdheid geldt ook voor onze senioren: het WZC Flandria ligt op een boogscheut van dit nieuwe muziekcentrum, wij vrezen voor geluidsoverlast. Graag vernamen we hoe het beleid deze beide problemen zal aanpakken.