Een levendige stad post-corona

Onze fractieleider Geert Van Tieghem kwam tussen in het coronadebat tijdens de gemeenteraad. Hij benadrukte het belang van het goed uitrollen van de vaccinatiestrategie van de Vlaamse overheid terug open te stellen van het leven. De vaccinaties zijn een sleutelstuk, dat zien wel reeds met het positieve effect in de woonzorgcentra. De stad speelt ook een belangrijke rol in het stimuleren van de vaccinatie. Vanuit de N-VA-fractie pleiten we daarom ook voor een vaccinatiecampagne. Daarnaast moet er nog steeds goed toegezien worden op de verplichte quarantaines. Gebeurt die voldoende?

Als de cijfers terug dalen met het stadsbestuur ook mee zijn in de relance van de stad. We vragen dan ook om de openbare ruimte hiervoor dan ook maximaal te benutten, en cafés en restaurants dan ook terug toe te laten om de pleinen opnieuw te gebruiken voor terrassen. Ook het voorstel om de Brugse Triënnale te verlengen tot het einde van de herfstvakantie willen we nog eens herhalen. We mochten vernemen dat het stadsbestuur ons voorstel genegen was!