Bericht aan alle N-VA denktank 60-plussers

Op 4 april 2020

Beste vrienden en vriendinnen,
Wij hadden zoveel activiteiten gepland, maar het Covid-19 virus heeft hier anders over beslist, we zitten met zijn allen in ons kot en komen nog sporadisch buiten, hoogstens voor een boodschap of elke dag om 20:00 u om te applaudisseren voor zij die dag en nacht klaar staan voor ons, van chirurgen, verzorgende, poetsvrouw in kliniek, politie, brandweer, ambulance, postbode, militair, veiligheidsbediende, winkelier tot vuilnisophaler.
Niettegenstaande zij dag en nacht voor ons zorg dragen, maakt dit alles, ons bezorgd, bezorgd over eenieders lichamelijke gezondheid en geestelijk welzijn, want 24/24 in zijn huis opgesloten zitten en via de media dagdagelijks slecht nieuws en tegenstrijdige berichten horen, dit maakt ons niet blij.
Het maakt velen onder ons angstig, niet alleen voor onszelf maar ook omwille van onze geliefden, kinderen, kleinkinderen die we enkel nog kunnen horen of zien via Skype of andere mediakanalen, tenslotte krijgen we en geven wij elkaar graag een goede knuffel, dit moeten we nu missen en leven iedere dag in angst om over een familielid, vriend of kennis slecht nieuws te moeten horen.
Het zijn tijden waarover we ons ouders en grootouders hoorden praten, het ging aan de keukentafel over die twee wereldoorlogen, de toen uitgestane angsten, wat ze moesten ontberen. Nu leven we in de realiteit die zij ooit meemaakten, zij het in kleinere mate, wat zij toen en wij nu aan de lijve moeten ondervinden, dit zijn we niet gewoon, het knaagt aan ieder onder ons, elk op zijn eigen manier. Zij kregen de vijand te zien, wij vechten tegen een onzichtbaar gevaarlijk partikel, een virus dat we Corona noemen.
Vriendschap is voor ons bestuur het hoogste goed en staat hoog in ons vaandel, daarom willen we er zijn voor ieder onder u die een goede babbel wensen of eens zijn/haar hart wil luchten.
Hou u goed, zorg voor elkaar en blijf zoveel als het kan in uw kot! Het bestuur,
Eric Lagrou voorzitter – Eric D'Hiet secretaris – Rita Vanhoutte penningmeester – Ingrid Pylyser organisatie – Bob Monstrul public relations en scribent