Vriendschapsavond met Nepalese gemeenschap

Op 1 augustus 2014
Deze week maandag waren N-VA-bestuursleden en mandatarissen te gast bij de Nepalese gemeenschap van Brugge.
Initiatiefnemers Arjun Shrestha (voorzitter van de Nepalese gemeenschap in Europa- NRNA) en Ramesh Kandel organiseerden na gesprekken met Inge Van Hulle (ondervoorzitter van N-VA Brugge) deze bijeenkomst.
De Nepalese gemeenschap staat, net als de Vlamingen, bekend als ondernemend en hardwerkend. Ook in Brugge hebben veel Nepalezen een eigen zaak opgestart, vooral in de horeca en in de toeristische sector. Ook zij zijn overtuigd van het standpunt van N-VA dat werken en verantwoordelijkheid nemen essentieel is voor onze welvaart en maatschappij. Dat moet beloond worden, want zij werken vol enthousiasme mee aan de toekomst.
In zijn dankwoordje feliciteerde senator Pol Van Den Driessche de Nepalese gemeenschap voor haar succesvolle inspanningen om Nederlands te leren en te spreken, "een prachtig en geslaagd voorbeeld voor allen die in Vlaanderen komen wonen en werken".
Brugs N-VA-voorzitter Erwin Priem ontving een Boeddha-beeldje. Alle genodigden werden ook verwend met een overheerlijke oosterse maaltijd.