N-VA Brugge viert 11 juli met stand op de markt en affichecampagne

Op 5 juli 2011

Ter gelegenheid van de Vlaamse feestdag heeft N-VA Brugge een stand tijdens de markt op ’t Zand (hoekHauwersstraat) op zaterdagmorgen 9 juli. N-VA Brugge ondersteunt deze activiteit bovendien met een affichecampagne. De elfjuliboodschap van de plaatselijke N-VA-afdeling zal in het Brugse straatbeeld verschijnen in de vorm van raamaffiches en op aanhangwagens.

“11 juli is het feest van alle Vlamingen” zegt Tijl Waelput, voorzitter van N-VA Brugge. “Met deze activiteit willen we op de eerste plaats de Bruggelingen een fijne feestdag wensen maar we vragen ook aandacht voor het N-VA-standpunt dat de dag van de Vlaamse Gemeenschap voor alle Vlamingen een officiële feestdag moet worden.”

“11 juli kan pas écht een feestdag zijn als alle Vlamingen die dag kunnen genieten van een vrije dag.” vult Ann Minne-Soete, gemeenteraadslid en ondervoorzitter van N-VA Brugge aan. “Het opnemen van 11 juli op de lijst van officiële feestdagen hoeft bovendien geen extra kost te betekenen voor de werkgevers. Deze dag kan immers opgenomen worden ter vervanging van bijvoorbeeld pinkstermaandag, die nauwelijks nog enige maatschappelijke relevantie heeft en die bovendien valt in een periode waarin reeds heel wat feestdagen zitten (paasmaandag, 1 mei, Hemelvaartsdag).”