Jong N-VA ijvert voor indoor skatepark aan Vaartdijkstraat

Op 25 september 2015, over deze onderwerpen: Jong N-VA, Sport

“In september 2013 lanceerden we een persbericht waarin we de opening van het nieuwe skatepark Daverlo toejuichten. Het skatepark in Daverlo is erg populair. Kleine kinderen en jongeren met steps, skateboards, loopfietsen, rolschaatsen, noem maar op, ze zitten er allemaal als het weer het toelaat. Nu is het zo dat dit skatepark eerder aan de kleine kant is en bovendien niet gebruikt kan worden op regenachtige dagen en bij winterweer”, zegt gemeenteraadslid Noelia Sanchez die hierover al tussenkwam op de laatste gemeenteraad.

“Bij Jong N-VA hopen we dan ook dat het stadsbestuur in het ruimtelijk uitvoeringsplan voor de site van de Vaartdijkstraat de nodige ruimte zal voorzien voor een nieuw skatepark dat liefst gedeeltelijk of zelfs volledig overdekt is. We zijn er van overtuigd dat een skatepark op deze locatie een belangrijke sport- en ontmoetingsplek zal worden voor de Brugse jeugd”, vult jongerenvoorzitter Hannes Ysebaert aan.

“We pleitten met Jong N-VA in 2013 reeds om op zoek te gaan naar een indoor skatepark, gecombineerd met andere action sports. Bovendien ligt de site aan de Vaartdijkstraat, tussen Sint-Michiels, Assebroek en Oostkamp veel dichter bij Daverlo dan het skatepark aan Het Entrepot, wat voor jonge kinderen die nu naar Daverlo gaan, toch wat ver is”, besluit Sanchez.