Jong N-VA Brugge pleit voor kleine woningen in de Weylerkazerne.

Op 19 december 2011

Als stad Brugge erin slaagt om de Weylerkazerne via de onteigeningsprocedure te verwerven, ziet ook Jong N-VA daar liever woningen dan een hotelproject gerealiseerd. Dit zou een nieuwe dynamiek geven aan  de buurt rond de Ezelstraat.

In tegenstelling tot anderen, die daar grote en luxueuze woningen willen bouwen, pleit Jong N-VA echter voor kleine woningen. Er is nood aan starterswoningen voor jonge mensen die we in de binnenstad willen aantrekken maar ook aan moderne woongelegenheid voor mensen, van wie de kinderen het huis uit zijn en die kleiner willen gaan wonen. Op die manier zullen ook grote woningen vrijkomen waar zich dan jonge gezinnen met kinderen kunnen vestigen.

“Wonen in de binnenstad is ook in Brugge duur, maar niet duurder dan in de andere centrumsteden als men een juiste vergelijking maakt tussen woningen met een vergelijkbare ligging en dezelfde kwaliteitsstandaard.” zegt Noelia Sanchez van Jong N-VA Brugge.  “Willen we wonen in de Brugse binnenstad goedkoper maken, dan moeten we de beschikbare ruimte zo optimaal mogelijk gaan benutten. In tegenstelling tot andere landen gaan we hier vaak te kwistig om met de ruimte. In steden zoals het Spaanse Cordoba en in Keulen bijvoorbeeld wonen gezinnen van 4 in appartementen van 75 vierkante meter. Een goed doordachte indeling maakt comfortabel wonen op zo een oppervlakte perfect mogelijk. Bovendien spaar je heel wat aan energiekosten en heb je minder werk bij het schoonmaken.” aldus Sanchez.