Jong N-VA Brugge betreurt beslissing stadsbestuur over Polé Polé

Op 28 april 2012

Jong N-VA BruggeJong N-VA betreurt de beslissing van het stadsbestuur om het sluitingsuur van Polé Polé Beach te vervroegen. Dit is weer een voorbeeld van een collectieve straf. Wij willen een doelgerichte aanpak, net als voor het alcoholverbod in Brugge. Meer controle op Polé Polé Beach zelf, amokmakers moeten onmiddellijk worden aangepakt.

We zijn ons bewust van bestaande problemen zoals wildplassen (meer toiletten zou al een stap in de goede richting zijn), het tekort aan security, de veiligheid om tot bij de camping te komen, wildparkeren, enz. Dialoog tussen het stadsbestuur en de organisatie van Pole polé beach zou al een groot deel van de problemen kunnen oplossen.

Hoe moeten we Brugge promoten als studentenstad, als jongerenstad als het stadsbestuur steeds maatregelen doorvoert die alle jongeren treffen?

Terwijl andere gemeenten en steden initiatiefnemers met open armen ontvangen, jagen wij onze mensen en ondernemers weg. Zeebrugge wordt al te vaak vergeten, met deze maatregel drijven we onze deelgemeente helemaal in de vergeethoek.