Brugse N-VA tevreden over uitspraak Klein Appelmoes maar veroordeelt de hypocriete houding van de SPA-CD&V meerderheid

Op 18 juni 2013

In een eerdere mededeling heeft de Brugse N-VA bij monde van haar Assebroekse gemeenteraadsleden, Hugo De Bondt, Martine Bruggeman en Geert Van Tieghem haar tevredenheid uitgesproken over de uitspraak van de Raad van State waarbij het Ruimtelijk Uitvoeringsplan voor het gebied Klein Appelmoes wordt vernietigd en waardoor momenteel geen bebouwing mogelijk is rond de Gemeneweidebeek te Assebroek.

De Brugse N-VA heeft intussen kennis genomen van de inhoud van dit arrest van de Raad van State en kan niet nalaten om te wijzen op de hypocriete houding van de huidige Brugse meerderheid in het algemeen en Schepen Dumon in het bijzonder.

Vorige week verklaarde schepen Dumon dat hij zeer tevreden was met de uitspraak van de Raad van State. Wat schepen Dumon er niet bij vertelde is dat hij in de vorige legislatuur als schepen mee akkoord gegaan is om in het dossier namens de stad Brugge bij de Raad van State in het geding tussen te komen. Met als bedoeling   om  het thans vernietigde Ruimtelijk Uitvoeringsplan te verdedigen en bijgevolg het bebouwen van dit gebied mogelijk te maken.

Volgens N-VA gemeenteraadslid Paul Desender blijkt dit onomstootbaar uit het dossier: de stad Brugge oordeelde immers bij monde van haar raadsman ‘dat de ontsluiting van het gebied niet zo problematisch is al de verzoekers (de klagende partij bij de Raad van State) willen laten geloven’ en verder ‘dat de bevoegde overheid kan beslissen dat het nadeel van het verlies aan natuurwaarden niet opweegt tegen de voordelen van het plan, in het bijzonder het invullen van de woonbehoeften’.

Het is duidelijk: voor het toenmalige Brugse schepencollege,  de heer Dumon inbegrepen mocht het gebied Klein Appelmoes volgebouwd worden.

Denkt schepen Dumon  nu echt dat de Bruggelingen dommeriken zijn die je alles  wijs kan maken !