Tussenkomst Martine Bruggeman, gemeenteraad 25 april 2023

Op 2 mei 2023, over deze onderwerpen: Nieuws van de Gemeenteraad

Bruggelingen Buiten Brugge (BBB) gratis naar Musea ?

Vanaf 1 april is de gratis toegang tot de Brugse musea voor de vereniging “Bruggelingen Buiten Brugge”(BBB) afgeschaft om budgettaire redenen. De BBB heeft lang geleden dit privilege verworven als uiting van waardering van het stadsbestuur. Verschillende leden hebben, zeker op historisch vlak, ernstig onderzoek gedaan en gepubliceerd over een facet van de stad.

Wellicht is het mogelijk om, in plaats van dit privilege totaal af te schaffen een toegang te verlenen voor bv 2 museumbezoeken per jaar ?

Onze N-VA fractie vindt dat we moeten opletten om niet alle ambassadeurs van Brugge de laan uit te sturen zoals ook de gediplomeerde gidsen onlangs aan de lijve mochten ondervinden.
Brugge moet zijn ambassadeurs respecteren en koesteren. Zij mogen wel eens in de watten gelegd worden want zij zijn het die de schoonheid van Brugge en haar musea uitdragen en dat is de beste publiciteit voor een stad.