Martine Bruggeman

Martine Bruggeman gaf artistieke vorming in de Stedelijke Academie te Brugge en in verschillende middelbare scholen, ondermeer in Sint-Andreas te St.-Kruis en in het Onze-Lieve-Vrouwe-College te Assebroek.

Nu is ze gepensioneerd, maar kunst, cultuur, erfgoed en kant blijven haar passies. Als beeldend kunstenaar en auteur van verschillende publicaties over de geschiedenis van de kant organiseert ze tentoonstellingen en geeft ze workshops en lezingen in binnen- en buitenland. In 1997 ontving ze te Brugge de titel “Cultuurvouw van het jaar”.

Martine Bruggeman is redactiecoördinator van het internationaal tijdschrift Kant, uitgegeven door het Kantcentrum. Ze leidt er het atelier “Kant-Act” dat garant staat voor nieuwe vormgeving in kant.

Martine Bruggeman is bijzonder actief in het cultuur- en verenigingsleven van onze stad en zetelt in verschillende besturen. Als politica zet ze zich in voor een beter socio-cultureel draagvlak in Brugge, en voor cultuur als bindmiddel in onze maatschappij.

Martine Bruggeman houdt van Brugge als historische stad, maar eveneens van de deelgemeenten waar het ook goed wonen moet zijn. Bij de meisjesscouts kreeg ze de totem “diplomatisch miertje”, en dat is ze nog steeds.

Politiek ziet ze als een engagement tegenover de maatschappij, net zoals het onderwijs. Ze kiest voluit voor NVA, een dynamische en sociale partij met een diep respect voor de Vlaamse eigenheid.