Sam Vandoorne

Bestuurslid

OVER SAM

Sam is geboren en getogen in Brugge. Liep school in het Sint-Leocollege en studeerde ondertussen ook af in de rechten aan de Universiteit Gent. Nu is hij aan de slag als advocaat in het vastgoed- en milieurecht.

Als Chiro-man zette hij zich gedurende vele jaren in voor het jeugdwerk, zowel in de jeugdbeweging als bij de speelpleinwerking in de zomermaanden. Hij draagt nog steeds zijn steentje bij als oud-leider. Sam was tijdens zijn studies ook actief in het Gentse studentenleven. Sam blijft ook in beweging: tennis, badminton en een loopje in de buitenlucht doet hem plezier.

(JONG) N-VA PARCOURS

Van jongsaf aan werd Sam lid van onze partij. Hij was dan ook snel actief in de lokale N-VA en Jong N-VA-werking. Met al heel wat jaren op de teller als lokale jong-N-VA'er is hij sinds 2019 ondervoorzitter van de koepelafdeling Jong N-VA Brugse Vrije en sinds 2021 werd hij verkozen als regiocoördinator. In 2023 werd hij voorzitter van Jong N-VA Brugse Vrije. Sam was ook een trekkende kracht van het ‘Eigen Koers’-congres in 2021 als commissievoorzitter Justitie en Veiligheid, waarna hij voor het arrondissement Brugge-Torhout-Oostkust lid was van de Congrescommissie bij het Grote Ledencongres in 2023.

In 2023 vervoegde Sam het Brugse N-VA-bestuur als jongerenverantwoordelijke en is hij lid van het Arrondissementeel bestuur Brugge-Torhout-Oostkust.