RIP Kookeet …

Op 28 november 2022, over deze onderwerpen: Cultuur en toerisme, Economie en ondernemen, Nieuws van de Gemeenteraad

Interpellatie gemeenteraad - Geert Van Tieghem

Na tien edities valt het doek over KOOKEET, het Brugse culinaire festival.   Vanuit onze N-VA fractie betreuren wij zeer dit besluit.  Eind september 22 was er nog geen vuiltje in de lucht (cfr diverse commentaren in de media én in de gemeenteraad op basis van een interpellatie van collega Nele Caus) , en nu smijt het Brugse stadsbestuur plots de culinaire handdoek in de ring ….

Toch zeer bizar, want stadsbestuur en horecachefs reageerden wel tevreden op de editie 2022.

Om welke redenen trekt het stadsbestuur, nu twee maanden later, wel abrupt de stekker uit dit culinaire evenement ? Gooien we hier niet het kind met het badwater weg ?
Graag de kosten-baten analyse van de editie 2022 (winst-verliesrekening)
Hoe ziet het stadsbestuur de toekomst ? De stad wil onder vlag van ‘Flavourite Bruges’  (tja …) de gastronomie in de kijker zetten.   Hoe zal men dat concreet doen ?  Wat brengt de gastronomische toekomst ?   Wat onze N-VA fractie betreft moeten we daar absoluut blijven op inzetten !