Onafhankelijk gemeenteraadslid kiest voor N-VA

Op 24 mei 2011

Viky De Ridder (27), onafhankelijk gemeenteraadslid in Brugge, treedt toe tot de N-VA.

De Ridder legde op 22 februari de eed af als opvolgster van Frank Vanhecke. Hoewel ze verkozen werd op een lijst van het Vlaams Belang heeft ze altijd gezeteld als onafhankelijke. Na het Brugse afdelingsbestuur keurt nu ook het arrondissementele bestuur van de N-VA haar lidmaatschap goed.

“Toen Viky ons contacteerde was ik niet verrast.” stelt N-VA-voorzitter Tijl Waelput. “Via Ann Minne-Soete, ons gemeenteraadslid had Viky reeds laten weten dat ze zich kon vinden in de standpunten van onze partij en dat ze er over nadacht toe te treden tot de N-VA.”

Viky De Ridder: “Hoewel ik officieel deze legislatuur niet meer kan toetreden tot de N-VA-fractie zal ik mij in de gemeenteraad volop inzetten om de stem van de partij te laten horen en op die manier het N-VA-programma ook op lokaal vlak te helpen verwezenlijken.”

Met de komst van Viky De Ridder telt de N-VA nu drie gemeenteraadsleden in Brugge. “Of Viky De Ridder voor de partij zal deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 en of de partij al dan niet opnieuw in kartel met CD&V naar de kiezer stapt, wordt pas dit najaar beslist” zegt Tijl Waelput. “Wat we wel al weten is dat we in Brugge ook op het lokale niveau over een sterke en gemotiveerde ploeg beschikken.” aldus nog de Brugse N-VA-voorzitter.

Dit persbericht verscheen reeds in verschillende media: stadsomroep.com en Focus.

Ann Minne-Soete overhandigt N-VA-lidkaart aan Viky De Ridder