Armoede in Brugge

Op 7 juni 2011

Een delegatie van N-VA Brugge had vandaag een ontmoeting met vertegenwoordigers van de werkgroep "Brugge Dialoogstad" over Armoede. De werkgroep bestaat uit de organisaties Wieder, Ûze Plekke, Oarm in Oarme, Samenlevingsopbouw West-Vlaanderen, Amnesty International, Integraal, 't Sas Brugge, Diocesane Dienst Diaconie en ATD Vierde Wereld. We bespraken er uitgebreid de brochure "Europees jaar van de bestrijding van de armoede en sociale uitsluiting 2010. Verslag ontmoeting 1 december 2010. Brugge Dialoogstad". Tijdens deze ontmoeting in 2010 met vertegenwoordigers van bovengenoemde organisaties en getuigenissen van met mensen in armoede maakte ondervoorzitter en gemeenteraadslid Ann Minne reeds kennis met deze specifieke problematiek. Nu werden de verschillende thema's uitvoerig besproken (arbeid, gezondheid, cultuur, inspraak en participatie, vooroordelen en uitsluiting, wonen) en werd onderzocht hoe het beleid zich kan inzetten voor deze doelgroep. N-VA Brugge zal zich inzetten om bij beleidsbeslissingen aandacht te vragen voor de "armoedetoets".