Raamovereenkomst 2017 tussen stad Brugge en De Lijn

Op 29 november 2017

Jawel, deze raamovereenkomst verheugt ons.  De stad kan dus blijkbaar toch nog samenwerken met De Lijn.

Vanuit N-VA hebben we steeds meermaals gepleit en opgeroepen om een constructieve dialoog op te zetten met De Lijn, m.b.t. het inleggen van shuttlebusjes tussen de randparkings en het stadscentrum en de problematiek van het overtal aan bussen in de Vlamingdam.

Ook onze ere-burgervader Patrick Moenaert stoort zich mateloos aan de ‘discussie van de bussen’. Hij vindt het ook ongehoord om ‘ons spaarpotje niet te verkwisten aan busjes’ …  (zie KW dd. 17/11/2017)    En wie zijn wij om de wijze woorden van onze ere-burgervader in twijfel te trekken … ?    Is de CD&V fractie akkoord met de stelling van onze ere-burgervader – vragen we ons af ?

We vermoeden dat de extra kost van de aanbesteding voor het inleggen van 3 shuttlebusjes hier nog niet in zit ?  Laat staan voor de oprichting van een autonome Brugse vervoermaatschappij …  ?

En bizar, maar hier gaat het om en raamovereenkomst voor 2017 ?  Is dit niet wat laat ?  Wanneer wordt de raamovereenkomst voor 2018 opgemaakt ?  Ik zou denken aan januari 2018 …