Nieuw Vlaams geld voor mobiliteit in Brugge

Op 20 december 2017

De Vlaamse Regering heeft de investeringsbudgetten voor álle vormen van vervoer opgetrokken tot recordhoogte en dat zal ook voelbaar zijn in Brugge. De planning van het Agentschap Wegen en Verkeer bevat goed nieuws voor de mobiliteit in onze gemeente. “Vlaanderen heeft nog nooit zoveel geïnvesteerd in mobiliteit en dat is goed nieuws voor projecten die al lang op zich lieten wachten”, zeggen Dirk Barbier, voorzitter van N-VA Brugge, en lijsttrekker Pol Van Den Driessche. “N-VA is al lang vragende partij om het wegprofiel op de Torhoutsesteenweg te versmallen en de fietsoversteek in de Spoorwegstraat veiliger te maken. Nu is er eindelijk een concreet perspectief”.

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts zorgt voor recordinvesteringen in fietsinfrastructuur, waterwegen, openbaar vervoer én weginfrastructuur. Er kan zo volop werk gemaakt worden van vlotter en veiliger verkeer voor alle weggebruikers.

“Onze regio heeft nood aan deze nieuwe investeringen in infrastructuur”, zegt Pol Van Den Driessche van N-VA Brugge. “We willen het aantal verkeersdoden terugdringen en de economische ontwikkeling alle kansen geven door te investeren in goede wegen voor iedereen. N-VA Brugge heeft bijvoorbeeld altijd gepleit voor het aanpakken van de Torhoutsesteenweg en de Spoorwegstraat. We hebben die dossiers ook aangekaart in Brussel bij minister Weyts”.

De planning van het Vlaamse Agentschap Wegen en Verkeer, een dienst van minister Weyts, is één lange lijst van belangrijke investeringen in de toekomst van Vlaanderen. Ook voor Brugge zit er goed nieuws in:

1)     Wegprofiel Torhoutsesteenweg versmallen en de fietsoversteek in de Spoorwegstraat veiliger maken.

2)     Studie naar een oplossing voor het zeer gevaarlijke kruispunt van de Generaal Lemanlaan.

“Dit is belangrijk voor Brugge”, stellen Dirk Barbier en Pol Van Den Driessche tevreden vast. “Deze investeringen gaan een voelbaar verschil maken. We zijn blij dat Vlaanderen meer gaat werken aan de weg”.