Reactie N-VA Brugge op het nieuwe mobiliteitsplan Brugge

Op 27 augustus 2015, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

Wij vinden het bijzonder jammer dat de huidige rooms-rode meerderheid de basisprincipes van democratie opnieuw met de voeten treedt. Er wordt een mobiliteitsplan voorgesteld waarbij men zogezegd rekening houdt met een aantal insteken van de toekomst van Brugge maar de gemeenteraad wordt andermaal buiten spel gezet. De gemeenteraad is nochtans de vertegenwoordiging van de Brugse bevolking. We hebben een aantal vragen omdat we enkel kunnen voortgaan op de informatie die we kunnen lezen in de kranten.

Op welke manier werden de bewoners van de binnenstad en vooral de bewoners van de toekomstige autoluwe straten betrokken bij de opstelling van dit plan?

Is er een overleg geweest met de verschillende handelsgebuurtekringen?

Is er grondig nagedacht over de toelevering van de winkels, horeca en andere economische actoren in de stad?

Nog een opmerking. Wij missen werkelijk een totaalvisie over de toekomst van Brugge. Een mobiliteitsplan zou moeten opgesteld worden in coördinatie met een visie over de toekomst van het toerisme in onze stad, met een totaalplan voor de horeca en het shopping-gebeuren. Met andere woorden, we hekelen het feit dat er telkens ballonnetjes worden opgelaten zonder overkoepeling van de diverse beleidsdomeinen.