N-VA vraagt parkeerplaatsen voor motoren en scooters.

Op 18 juli 2012

Niet enkel automobilisten hebben in Brugge te kampen met parkeerproblemen. Ook voor motor- en scooterrijders is er een acuut gebrek aan parkeergelegenheid, zeker nu het Koninklijk Besluit dat motoren toelaat op het voetpad te parkeren werd geschorst door de Raad van State. Dat zeggen Paul Desender en Johan Deprez van de Brugse N-VA. Zij pleiten voor parkeerzones en het openstellen van de bestaande parkeergarages voor motoren en scooters.

“De ondergrondse parkings kennen vaak plaatsen die niet groot genoeg zijn voor het parkeren van een wagen maar die wel geschikt zijn voor het stallen van een motorfiets” zegt Paul Desender, N-VA-bestuurslid en Harley Davidsonrijder. “Waarom stellen we die niet open voor motorrijders zodat zij niet langer de binnenstad, met zijn verraderlijke kasseien, in moeten.”

Ook bovengrondse parkeerzones voor motoren en scooters zijn nodig, vindt Vesparijder en N-VA-bestuurslid Johan Deprez. “Nu het Koninklijk Besluit dat motoren toeliet op het voetpad te parkeren werd geschorst is de nood aan bovengrondse parkeerruimtes voor motoren nog exponentieel toegenomen. Met het aanduiden van parkeerzones specifiek voor motoren en scooters biedt men niet enkel een oplossing aan voor motorrijdende Bruggelingen, ook het merk Brugge, als toeristische trekpleister voor ondermeer motorrijders, komt hier sterker uit.” aldus Deprez.