N-VA vraagt fiets- en voetpad langs Steenkaai

Op 4 juni 2012

Door de aanwezigheid van het betonbedrijf Structo wordt de Steenkaai intensief gebruikt door vrachtwagens. Voor voetgangers en fietsers is de situatie ronduit gevaarlijk, zegt Stefaan Petillion, bestuurslid van N-VA Brugge en mede-oprichter van de Ouders van Verongelukte kinderen. Volgens de N-VA’er kunnen enkele ingrepen de Steenkaai ook voor zwakke weggebruikers veel veiliger maken.

Eerst en vooral moet er duidelijk worden aangegeven dat de maximumsnelheid op de Steenkaai 50 kilometer per uur bedraagt en moet hierop regelmatig worden gecontroleerd.” aldus Petillion. “Ook dient werk te worden gemaakt van een afgescheiden fiets- en voetpad waardoor de zwakke weggebruikers zich op een veilige manier op de Steenkaai kunnen verplaatsen. Hiervoor kan men gebruik maken van de strook grond achter de bomenrij . Tenslotte lijkt ook een gesprek met de Structo-directie over een verbetering van de verkeerssituatie aangewezen.

Al te veel jonge mensen laten nodeloos het leven in het verkeer, vaak als zwakke weggebruiker.” besluit Stefaan Petillion, die zelf een zoon verloor in een dodelijk ongeval. “Het is onze plicht waar mogelijk de zwakke weggebruiker optimaal te beschermen tegen het andere verkeer. Langs de Steenkaai is die mogelijkheid er dus ik zie niet in waarom we hiermee zouden wachten.