N-VA Brugge vraagt kunstzinnig sanitair.

Op 8 november 2011

In de Brugse binnenstad is het vaak zoeken naar openbare toiletten. Volgens Noelia Sanchez van N-VA Brugge moeten er niet alleen openbare toiletten bijkomen. Ze moeten ook op de stadsplannen voorkomen en, als het even kan, in een kunstzinnig jasje gestoken worden.

De weinige Brugse openbare toiletten blinken niet uit in originaliteit” vindt Noelia Sanchez, bestuurslid van N-VA Brugge. “Als we kijken naar het openbaar sanitair in sommige andere steden dan zien we dat daar vaak meer aandacht wordt besteed aan de vorm dan hier in Brugge. Daarom pleit ik voor een wedstrijd voor hedendaagse kunstenaars die van onze openbare toiletten ware kunststukjes kunnen maken. Op die manier wordt op een discrete manier modern en historisch patrimonium gecombineerd in onze werelderfgoedstad en geven we een unieke uitstraling aan wat anders een banale openbare ruimte is.”

Er moeten bovendien meer openbare toiletten komen en die dienen aangeduid te zijn op de stadsplannen zodat ook de toeristen de weg naar ons sanitair weten te vinden.” vervolgt Sanchez. “Maar al te vaak lopen toeristen noodgedwongen binnen in horecazaken om daar het toilet te gebruiken, simpelweg omdat ze de schaarse openbare toiletten in Brugge niet vinden.”