Jong N-VA lanceert theaterzaal Biekorf voor blokkende studenten

Op 20 mei 2012

Jong N-VA BruggeMet de blok- en examenperiode in zicht vrezen Fatma Al Suhail en Charlotte Vandewalle, bestuursleden van Jong N-VA Brugge en student in Brugge dat er opnieuw een gebrek zal zijn aan voldoende studieruimte in bibliotheek de Biekorf van Brugge voor blokkende studenten.

De jeugdraad en ook andere jongerenpartijen hebben dit probleem in het verleden reeds aangekaart. Maar tot op dit moment hebben wij nog geen enkel signaal gekregen van het stadsbestuur dat er structurele maatregelen voorzien worden, laat staan tijdelijke maatregelen.

‘Wij stellen als tijdelijke maatregel voor om de theaterzaal, aanpalend aan de Biekorf open te stellen voor blokkende studenten als het niet in gebruik is genomen voor  culturele optredens. Dit zou al het grootste leed kunnen verzachten. We willen met dit voorstel opnieuw het debat  openen om nu ook daadwerkelijk oplossingen te voorzien tijdens de komende examenperiode. Structurele maatregelen kunnen dan gezocht worden in het Groot-Seminarie. Heel wat ruimtes zijn daar leeg.