Jong N-VA Brugge en gemeenteraadslid Noelia Sanchez tevreden met opening skatepark Daverlo maar dringt ook aan op indoorpark

Op 18 september 2013

“We zijn erg tevreden met de opening van het nieuwe skatepark Daverlo. Bij mooi weer vertoeven er veel kinderen en jongeren.  Het is niet enkel goed voor de beweging, en de frisse buitenlucht, het is ook een ideale plaats voor sociale contacten. Zeker in tijden waar sociale media zoals Netlog en facebook een groot deel van je “offline” vriendschappen vervangt”, zegt jongerenvoorzitter Charlotte Vandewalle.

“In tegenstelling tot wat velen denken is skaten niet doelloos rondhangen, maar is het een echte sport. Helaas kunnen deze jongeren bij regen -en winterweer bijna nergens terecht. Tenzij ze bijvoorbeeld naar Kortrijk pendelen. Daarom vragen we het stadsbestuur om actief op zoek te gaan naar een  indoor skatepark, gecombineerd met andere action sports, dat eventueel publiek-privaat kan worden uitgebaat. Een andere oplossing is het overdekken van de bestaande skate-infrastructuur (bvb. aan het Entrepot). Dit kan een oplossing op korte termijn bieden. Skaten gaat ook gepaard met een hele cultuur. In de buurt van skateparken zie je vaak graffitikunstenaars aan het werk. Voor deze jonge kunstbeoefenaars is er momenteel weinig ruimte,” eindigt gemeenteraadslid Noélia Sanchez.