Jong N-VA Brugge: “De Beurshalle openstellen voor fuiven”

Op 20 november 2011

logo Jong N-VA Brugge

Op het jongerendebat van de Brugse Jeugdraad afgelopen vrijdag heeft Jong N-VA Brugge gepleit voor een fuifzaal met grotere capaciteit in de binnenstad van Brugge.

Ben Glorieux, bestuurslid Jong N-VA Brugge licht toe: “Wij willen dat de Beurshalle op het Beursplein ook wordt opengesteld voor occasionele dansgelegenheden. De nieuwe fuifzaal ’t Kant op het Kraanplein, die trouwens nog steeds niet in gebruik is genomen, heeft slechts een capaciteit voor 150 jongeren.”

Er is vraag van allerhande verenigingen om in de binnenstad grotere fuiven te organiseren voor 500 jongeren. De Beurshalle dient om de grootste noden op te vangen, dit wil zeggen dat het een zaal is  die niet onder de Vlarem wetgeving hoeft te vallen dus waar er maximum 12 fuiven op een jaar plaatsvinden.

Deze stadszaal van 4000m² heeft alle troeven om af en toe een fuif te organiseren.  Er is ruime parkeergelegenheid naast de zaal en onder ’t Zand. De operatie zal de Stad niks kosten, de infrastructuur is er al. Stad Brugge kan zelfs morgen de algemene gebruiksvoorwaarden van de Beurshal aanpassen om daar fuiven toe te laten. Ik wil trouwens opmerken dat er nu reeds fuiven plaatsvinden, het schlagersfestival en het optreden van Milk Inc begin februari volgend jaar. Er wordt op dit moment met 2 maten en 2 gewichten gewerkt” aldus Ben Glorieux.