Françoise Van Hoorebeke op Brugse N-VA-lijst.

Op 1 augustus 2012

Françoise Van Hoorebeke (47) neemt op 14 oktober deel aan de gemeenteraadsverkiezingen. Zij staat straks op de 31ste plaats van de Brugse N-VA-lijst. Françoise is directeur van het Woon- en Zorgcentrum ‘Herdershove’ in Sint-Pieters en geniet ook bekendheid als auteur van boeken over patiënten- en ouderenzorg. Met haar haalt de N-VA een autoriteit inzake gezondheidszorg binnen.

Françoise werd in Gent geboren maar woont al bijna een kwarteeuw in onze provincie. Zij studeerde verpleegkunde en behaalde vervolgens een licentie ziekenhuisbeleid. Zij is gehuwd en moeder van twee dochters.

Het gedachtegoed van Vlaamse solidariteit doet me kiezen voor de N-VA. Binnen Vlaanderen moeten we zorg dragen voor elkaar, in het bijzonder voor de zwakkeren. Ik wil mensen helpen, zeker wanneer ze het almaar moeilijker krijgen. Ouderen die ziek worden verdienen het uitstekend te worden verzorgd”, zegt Françoise. “Daarnaast wil ik mee zoeken naar oplossingen voor het mobiliteitsprobleem waar Brugge mee kampt. Ondernemende mensen – zoals middenstanders die onze economie doen draaien -kunnen evenzeer op mij rekenen.

Lijstaanvoerster Ann Minne-Soete is zeer opgetogen met de komst van Françoise Van Hooreeke naar de N-VA. “Françoise heeft een grote expertise op het vlak van gezondheids- en bejaardenzorg, één van de uitdagingen voor de toekomst. Immers, ook in Brugge zal het aantal zorgbehoevende senioren almaar toenemen. Het beleid moet daar ernstig rekening mee houden. Deze gedreven, sociaal-bewogen kandidate betekent een echte verrijking voor onze partij. Indien wij straks zouden geroepen worden om deel uit te maken van het bestuur in Brugge, dan zal Françoise ons ontzettend goed kunnen adviseren in deze moeilijke en zo belangrijke beleidsmaterie.”